Wszyscy chemy aby dzieci nasze wyrosły na mądrych, dobrych i szczęsliwych ludzi. Jest na to sposób- czytajmy dzieciom. Książka to główne źródło wiedzy, dlatego też od najmłodszych lat należy rozbudzac w dzieciach zamiłowanie do niej.
TREŚCI PROGRAMOWE:
-rozwijanie zainteresowań czytelniczych. -słuchanie baśni, opowiadań i legend jako inspiracji do słownego i pozasłownego wyrażania treści, przeżyć. -zapoznanie z literaturą dla dzieci.
CELE ZAJĘCIA:
-wyrabianie nawyku głośnego czytania. -kształcenie umiejetności czytania ze zrozumieniem. -budowanie i wzmacnianie więzi miedzy rodzicami a dziecmi. -poznanie wybranych baśni.
UCZEŃ:
-uczy się pracy w grupie. -poznaje twórczość Andersena, -dopasowuje cytaty do obrazkai do tytułu baśni.
FORMA PRACY:
-praca w grupach.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Zabwa intergracyjna: "WItajcie w naszej bajce". Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce. Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa. Tu wszystko jest możliwe, zwierzęta są szczęśliwe. A dzieci wiem coś o tym, latają samolotem.
Nikt tutaj nie zna głodu, nikt tu nie czuje chłodu. I nawet ja nie kłamię, nikt się nie skarży mamie.
Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce. Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa. Tu wszystko jest możliwe, zwierzęta są szczęśliwe. A dzieci wiem coś o tym, latają samolotem.
Bo z wami jest weselej, ruszymy razem w knieje. A w kniejach i dąbrowach, przygoda już się chowa.
- Prowadząca zaprasza dzieci do kręgu piosenką "Witajcie w naszej bajce". Dzieci wspólnie z prowadzącą spiewają i pokazują (slonia, który gra, drzewa, ktore tańczą itd).
2. Rozmowa na temat bajek
Swobodne wypowiedzi dzieci o swoich ulubionych bajkach.
3.Konkurs-jaka to baśń?
Dzieci podzielone na grupy sluchają fragmentu baśni czytanej przez zaproszonych rodziców. Ich zadaniem jest napisać ich tytuł. -nastepnie kazda grupa musi połączyć tytuł baśni z postaciami lub przedmiotami "Calineczka"-żaba, mysz, kret. "Kot w butach"-młynarz. "Czerwony kapturek"-babcia, koszyk. "Księżniczka na ziarnku grochu"-materace. (Każda grupa wybiera jedna ksiażkę z wystawki i przygotowuje wybrany fragment baśni na poparcie swojej wypowiedzi np dlaczego Calineczka to żaba i mysz?
4.Zabawy ruchowe
-w zabawie bierze udził jeden uczeń z grupy. a) przebieranie grochu z piasku-wyszukaj w misce z piaskiem 10 ziarenek grochu. b) wykonaj z miejsca skok w czarodziejskich butach (kalosze taty) kto najdalej. c) zapleć warkocz ze skakanek abyś mógł dostać sie do księżniczki uwięzionej w wieży.
5.Ułóz puzzle a dowiesz sie jaka to bajka. Napisz jej tytuł.
6.Zadanie domowe Przygotuj fragment ulubionej baśni naucz sie jej pięknie czytać.
Barbara Danilewicz.
|